Thursday, March 18, 2010

High Court Auction

Inilah sistem birokrasi di Malaysia..

Disini aku ingin melahirkan rasa kecewa + kesal + sedih dgn sistem birokrasi yg ada di negara kita skrg..pada bln 11 2009 aku telah masuk 1 High court auction di kota bharu, Proclamation Of Sale (POS) telah dikeluarkan oleh pihak bank yakni CIMB..so aku g laa auction then aku dpt laa,spatutnya pkul 10 pg dh bermula, tp pkul 11 lebih br start..rupanya si auctioneers nak main aku siap sindir2 ckp tanah ni naik air..aku ignore jer kata2 dia..so aku msik bid tnpa org fight aku..hahaha...then lpas declare aku successful bidders auctioneers charge aku RM350...

heran ajaib...dlm POS xda ckp kna byr that amount, so aku call bank..bank ckp mna kna byr..auctioners ckp utk Tabung Pelelong Negri Kelate..pelik + ajaib...nak x nak aku byr...

within 120 days aku clear amount 95 % from reserved price,..lpas tu aku push pihak bank..dlm masa sminggu bank released surat ke lawyer diaa kt temerloh...

ni yg aku paling perit..dkat 3 bln dia delay..bodoh nye lawer..aku pn heran jgak nape laa bank ni appoint firm ni jd panel dia..then aku push bank blk,,,aku deal dgn bank bkn dgn court,so aku nk hak aku,,pastu bank trus push...

aku kol pendaftar mahkamah,,dia ckp br trime borang 16F...

what the fuck laaa...

by next week xsmpai 16F  geran...lawyer aku ckp kita sue bank + return modal aku skali dgn interest...

4bln duit stuck...bodohhh!!!..

Scary ar..

No comments: